brimikshallon

Alla inlägg den 10 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 10 april 2018 06:47

     

Två gånger i natt vaknade jag och började vandra runt i sängen..


Och matte upp.. På med paltorna och ut med vovven.. Första gången traskade vi runt i trädgårn nog en halvtimme, men inget kom..


En timme senare lyckades det, och efter  d e n  promenaden sov jag gott ända till morronen.. Matte sov märkligt nog också gott..


--Jag  g ö r  det, när jag inte behöver ligga på helspänn för att kolla hur du mår, lilla korv..


Igår var det sommarväder.. Tänk, från vinter till sommar på nåra fattiga dar, sa matte förundrad..


Hon har börjat röja i rabatterna, och  d ä r  är det mycket att göra..


Nu är det så, att min mänska fort blir  t r ö t t,  så den här uppsnyggningen kommer att ta tid..


 

Målet att sträva mot.. 


--Nästan som ett litet paradis, säjer matte förundrat..


--Men det är långt kvar, säjer lilla hunden..


Igår såg vi flera vingalökar.. Så kallades  f j ä r i l a r  i mattes barndom..


Det finaste fjärilsnamn som finns, har danskarna: sommarfågel..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards