brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2018 07:21

     

I går morse kom lilla hunden till skogen..


Det var så här:

Klockan sju fick jag min medicin, inlindad i ost som vanligt..


När matte kom för att hämta mej efter en timme, fann hon att jag  i n t e  svalt medicinen.. Pillan låg i sängen, men  o s t e n  var borta.. (Dessutom hade jag klickat lite på golvet)..


Ny pilla och väntan en timme på frukost..


D å  tog matte lilla hunden och åkte till Stiby. .


Vi gick en liten runda, och det gick förvånanvärt bra.. Och vi kom hem i precis rätt tid för frukost..


Rörmokar Johan kom i går eftermiddag och rensade vårt tvättställ..


Matte nästan  d o g  när hon såg så igenproppat det var.. Nu rinner det fint för första gången på bra länge..


Matte har varit lite bekymrad för sina summerwind-rosor..


Hon planterade lavendal bland rosorna i tro att det skulle bli en bra kombination.. Det blev det  i n t e.. Lavendeln tog över helt och hållet..


I går tog hon bort lavendeln.. En väninna hade nämligen uttryckt en önskan att få sådana buskar..


Matte var glad och väninnan var glad.. Gladast blir nog iallafall rosorna..

 

Nu ska väl dom här vackra blommoerna återfå sitt område.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards