brimikshallon

Alla inlägg den 19 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 19 april 2018 06:54

     

Lilla romaren samlar ihop togan och bjuder menigheten på Forum en god morgon..


--Det var länge sen du romarfjantade dej, lilla korv.. Hur kommer det sej att du börjar nu igen.. Matte är brydd och en aning  i r r i t e r a d..


--Därför att jag  v i l l  och för att jag  k a n.. Lilla hunden sätter näsan i vädret..


Igår natt sov jag gott hela natten, men i natt fick jag väcka matte  t v å  gånger.. Kanske mest beroende på att jag lyckades tigga mej till lite extra mat på kvällen..


Men, det är klart: alldeles frisk är jag inte.. Bara  f r i s k a r e.. Men det är vackert så..


Min mänska är  b r y d d.. Igår hade lilla hunden 383 besökare på bloggen..


--Det måste vara nåt fel på  r ä k n e v e r k e t,  säjer matte bekymrat.. Jag  k ä n n e r  inte 383 mänskor.. Tror inte jag ens har  t r ä f f a t  så många i hela mitt liv.. Och än mindre  d u, lilla Hallon..


--Var glad för den siffran, matte.. Du gillar ju  s t a t i s t i k.. D e n  kommer att bli stilig för april 2018..


--Ta ett  r o l i g t  kort nu, matte.. Inte ett fånigt.. Ett roligt..

 


Matte har börjat städa i trädgårn lite smått.. Det är mycket att göra innan det blir som hon vill ha det..


Jobbet går långsamt.. Matte har två handikapp.. Hon är gammal och blir fort trött, men det värsta är nog att hon dessutom är duktigt  l a t..


--Lathet är väl en  d ö d s s y n d,  matte.. Lilla hunden erinrar sej, att vi ibland talat om dom sju dödssynderna.. Det skadar inte att påminna min mänska.. Om hon skulle ha  g l ö m t,  alltså..


Märkligt.. Matte tycks plötsligt ha blivit helt  d ö v..
























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards