brimikshallon

Alla inlägg den 22 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 22 april 2018 08:16

     

I natt har lilla Hallon sovit gott  h e l a  natten, men jag är väldigt trött och låg.. K a n s k e  det beror på att medicindosen måste justeras.. Det får vi veta hos veterinär Andrea i morron..


 


--Nämen, sa matte förtjust.. Tänk att dom  h ä r  gamla underbara albumen finns kvar.. Dom hade jag totalt glömt bort..


Vad hon syftar på är ett gäng asterixalbum från 70-talet, den tid hennes mänska levde och hennes skinn var slätt..


--Ska du  l ä s a  allt det där, matte.. Lilla hunden förundrar sej..


--Det ska jag, och förflytta mej i tiden tillbaka till 70-talet.. Och minnas hur vi hade det då.. Min mänska och jag och Jocke och Fia, våra små katter.. Och Joker, vår magnifika newfoundlandshund..


--Jag kan faktiskt minnas hur det  l u k t a d e  här i huset.. På somrarna.. På 70-talet..


--Saknar du den tiden, matte.. Svansen avvaktar..


--Ibland gör jag det.. Men det är förstås meningslöst.. Tiden går inte baklänges.. F r a m l ä n g e s  går den och det med förfärande hastighet..


Det blir en varm dag i dag också.. 


Matte ska åka till kyrkan och så ska hon rensa uppfarten från ogräs.. 


Och så ska hon ta ut lilla hunden så han får traska omkring på gräsmattan.. Och göra det han ska..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards