brimikshallon

Alla inlägg den 24 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 24 april 2018 07:28

     

Go´morron..


En väldigt tyst och tom morron det här.. Sen 1972 har jag börjat dagen med hundpromenad.. I dag började jag med frukost..


--Är du  s ä k e r  på att du inte ska ha någon mer hund.. Sade en god vän när hon ringde och beklagade sorgen i går..


D e t  är jag tyvärr säker på.. Jag är alldeles för gammal för att skaffa ett nytt husdjur, som jag inte kan vara säker på att jag ska överleva.. 


Vi föds, lever och dör.. Så enkelt och samtidigt obegripligt är det.. Och tar vi hand om en hund eller katt bör vi vara säkra på att det är  v i  som lever längst..


--Hur ska du göra med bloggen.. Det var Agneta som frågade.. Och tillade att det blivit en trevlig vana att läsa den..


Eftersom det blivit en trevlig vana för mig att  s k r i v a  den, tänker jag nog fortsätta..


Jag måste dock ändra på vissa  r u t i n e r.. Hittills har jag ju låtit handlingen föras framåt (bakåt också för den delen) genom en  d i a l o g.. Vilket inte längre låter sig göras..


Lilla hundens  t a l s p r å k  (mej, dej, tillåmed åsåvidare) ska jag försöka ersätta med normalprosa..


Ja, det är mycket som i ett enda slag har förändrats..


Vinjetten med vovvarna låter jag vara kvar.. Givetvis beroende på att jag inte  v e t  hur jag ska göra en ny..


Nu tänker jag leta upp en bild med vovvarna.. Den får bilda avslutning på den här krian.. 


 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards