brimikshallon

Alla inlägg den 26 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 26 april 2018 07:33

     

Jag tror det var Erik Lindegren, som skrev i en dikt "Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans"..


Det stämmer.. Någonstans inom mig är jag alltid tillsammans med alla dem, som gått bort.. Mänskor och husdjur..


Nu var det väl inte  s å  skalden tänkte sig.. Han skrev givetvis en kärleksdikt till en högst levande person..


Idag kommer Ssspolarna och rensar mitt avlopp.. D e t  får göras i stort sett en gång om året.. 


Under en period var det stopp i källaren och läckte in genom taket..


Taket lade jag om, men i källaren stoppas det till fortfarande.. Ruckelvarning, brukar jag på skoj säga..


--Är det nåt  f e l  på din bil, Agneta.. Det  l å t e r  så konstigt om den.. Och så stöter den.. Den här intelligenta upptäckten gjorde jag i går när Agneta och jag var på väg mot motorvägen för att åka till Avkroken..


--Nä då.. Jag har nyss bytt däck så den ska gå mjukt och fint..


Plötsligt började en bilist bakom oss blinka alldeles förskräckligt..


Det visade sig att vi åkte omkring med 50 meter trädgårdsslang släpande efter oss..


D e t  hade varit något att fara omkring på motorvägen med..


Igår slängde jag förra årets misslyckade plantering av  v a t t e n v ä x t e r  och fyllde grytan med jord och doftgladiolusknölar.. Jag har aldrig  s e t t  doftgladiolusar, men de lär vara  v i t a  och cirkus 40 centimeter höga.. 


Trädgårdsarbete är vad som gäller ett bra tag framöver.. Sorgligt nog blir jag trött efter ett par timmar, så det blir inte många knop i taget..  
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards