brimikshallon

Alla inlägg den 29 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 29 april 2018 07:42


Sista söndagen i april och solen skiner.. Inte bara solen.. Forsythiabusken skiner den med:

 

Förra söndagen började jag ana vad som komma skulle.. 


Nu ska jag försöka lägga ältandet bakom mig, och koncentrera mig på alla de  f i n a  åren vi hade tillsammans..


Hade jag varit.. låt oss säga  t i o  år yngre så hade det blivit en valp i sommar, men med tanke på att åren börjar kännas, är det uteslutet..


Igår skolade jag ut asterplantorna.. Det blev åtskilliga över, och dem gav jag bort.. Hoppas de kommer till glädje..

 

Egentligen ser de ut som små  k n ä c k a r.. Inte fullt lika  s e g a  dock..


När jag valde vilka plantor jag skulle ta hand om, valde jag de  k l e n a s t e.. Någon slags räddningsaktion, antar jag..


Jag begriper inte varför trädgårdsarbete kallas att  p å t a.. Råslit är vad det är.. Jag har åtskilligt sådant framför mig nu.. Trösten är, att det blir fint i rabatterna och att  j a g  förhoppningsvis får lite flås..


Häromdagen såg jag en  g u l s p a r v.. En sådan liten gynnare tror jag mig aldrig ha sett förr.. Givetvis hade jag inte kameran med mig.. Fast.. Med tanke på hurdana mina naturfotografier  b r u k a r  bli, var det kanske lika gott..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards