brimikshallon

Alla inlägg den 5 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 5 maj 2018 08:19

     

--Hur var det.. B e t a l a d e  du tavlan, Kerstin.. 


Det var Agneta som frågade, och jag svarade tvärsäkert, att, javisst gjorde jag det..


Tavlan ifråga var den med kaxen jag köpte på konstrundan i Sölvesborg, och jag mindes 100-procentigt säkert att jag förde över pengar till mitt servicekonto..


Men jag mindes inte att jag tagit ut kontanter och lämnat till Agneta.. 


Hem och rota i datorn..


Jo då.. Jag  h a d e  fört över pengarna, men  i n t e  tagit ut dem.. Således har jag haft en tavla på väggen i över en månad och den har egentligen tillhört Agneta..

 

Nu är det jag som skaffar en liten anteckningsbok och bokför alla mina transaktioner.. Med datum och allt..


Igår gnodde jag flera timmar i trädgården.. Jättefint blir det.. 


En dyster tanke dock: När jag äntligen fått allt klart är det förmodligen dags att börja om på nytt..


Det är strålande solsken ute.. Och  v a r m t.. Körsbärsträden blommar för fullt.. 


Andparet i grannens trädgård är ute på promenad:

 

Häromdan var det en  t r e d j e  and med i sällskapet.. En hane.. Men då blev det slagsmål.. Honan satt och tittade på.. Synnerligen förnöjd..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards