brimikshallon

Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 6 maj 2018 08:24

     

 

Biggarråer och fågelbär blommar blommar som  a l d r i g  någonsin.. Och jag vistas i denna härlighet så mycket jag bara orkar..


Min syster sa alltid, att det är  l ä k e d o m i jorden.. Hon mådde bra när hon hölls i trädgården..


Jag känner samma sak.. Vårpåtandet (som inte alls är nåt påtande) är som terapi för min sorgsna själ..


Grannarna har en liten katt, som kommer och stryker sej mot mej.. Igår försökte hen ta en mus, men då slängde jag  en näve jord på missen.. Sen dess har hen undvikit mej.. 


Jag misstänker att vovvarna  o c k s å  försökt ta musen.. Usch..


Detta jagande och mördande får mej att må illa.. Det är därför jag avskyr naturfilmer.. Hur vackra de än är så handlar det bara om att äta eller ätas..


Det är söndag och försommar och jag ska vara i trädgårn så mycket jag orkar.. Om jag skulle ta på mej baddräkten och slå två flugor i en smäll.. Få fint på sydsidan och själv bli lite fin..


Gummistövlar och baddräkt är en något  o v a n l i g  kombination förstås, men ingen kommer att titta på mej.. Och gör dom det så väl bekomme..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards