brimikshallon

Alla inlägg den 7 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 7 maj 2018 07:18

     

Såna  h ä r  hemskheter är det jag har att tampas med:

 

Jättestora grästovor plus annat ogräs, våtarv tillexempel..


Efter ett tag ser det ut så här i den blivande rabatten:

  


 

Perennerna ser ut att må bra, men nu ska lite annat också i jorden.. Dahlior tillexempel..


Det som växer utanför sockeln är dagliljor, som har flyttat hemifrån..


Det blir en varm dag.. Jag går och väntar på Agneta och Svantepolk.. Vi ska till  s k o g e n  nämligen..


Igår  b e t a l a d e  jag min tavla.. När jag köpte den hade jag inga pengar på mej, utan dom fick jag låna av Agneta..


Och så  g l ö m d e  jag att betala  h e n n e..


--Ingen skada skedd, sa Agneta.. Du har haft så mycket att tänka på i vår, så det är förståligt om du glömmer ett och annat, sa hon..


Ja, sannerligen: Jag har haft mycket att tänka på denna vår..


Nu får jag tänka på att först och främst städa i trädgårn.. Sen måste det bli husets tur.. Här är dammigt och fönstren är rent ut sagt  s k i t i g a..


Jämnt upp..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards