brimikshallon

Alla inlägg den 9 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 9 maj 2018 07:10

     

Det gäller att ta tillvara sommardagarna.. Inte bara med  a r b e t e,  utan lika mycket med fritidsaktivitet.. 


Igår var jag med Agneta och Svantepolk på geologisk utfärd, och idag ska vi vandra "Lilla Kungsleden" till havet i Edenryd.. 


Det gäller att passa på medan vi  k a n.. Ingen av oss är nån ungdom längre.. Iallafall inte jag..


I morron är det ytterligare en fullständigt obegriplig helgdag, Kristi himmelsfärdsdag..


För länge, länge sen, på 70-talet brukade min man och jag åka till Danmark på himmelsfärdsdan.. Och uppfödaren till vår första hund, noffen Joker, hade vi ofta med oss..


H o n,  uppfödaren alltså, köpte dagligvaror.. Min man och jag köpte kalasvaror.. 


Igår grävde jag ner alla dahlieknölar och gladiolusdito i förhoppning om vacker blomning lite senare i sommar.. 


I loppisgrytan, där jag påtade ner doftgladiolus, som jag inte vet vad  ä r,  har det börjat röra på sej..


 

Tittar man noga kan man se fem små anlag.. Det ska förhoppningsvis bli tio till..


I morron kommer en gammal barndomskamrat och hälsar på..


Jag skäms lite för jag har inte tvättat fönstren, och min gamla kamrat är av den  u p p m ä r k s a m m a  sorten..


Men sen tänker jag så här: När jag tvättar fönstren blir det för min  e g e n  skull och inte för att göra mej till för nån annan.. 


Och sen mår jag mycket bättre..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards