brimikshallon

Alla inlägg den 10 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 10 maj 2018 07:12

     

I måndags var Agneta, Svante och jag på kungens grillplats på Listers huvud.. Igår gick vi Lilla Kungsleden, som också ägs av majestätet, från Bromölla till havet..


Inte för att kungen har  k ö p t vare sej grillplatsen eller vandringsleden, nä, han har  f å t t  dom.. I födelsepresent..


Jag undrar som blygsammast om han står för underhållet också..


Det var en tämligen jobbig dag.. Agneta satte sej på mina glasögon och lyckades deformera dom.. Och  j a g  tatchade (märk stavningen) till en bil parkerad utanför mitt.. 


Kvinnan, som ägde bilen, verkade skärrad.. Vad skulle hennes man säja.. Ja, inte var det  h e n n e s  fel iallafall..


Nåra bucklor blev det inte.. Bara lite lackskada.. 


Tänk om herremannen klår upp sin fru, och skickar en räkning på fullständig omlackering av bilen till mej.. Sånt folk finns..


Glasögonen återställdes i skick hos optikern utan kostnad och  d e t  var jag tacksam för.. Agneta också.. Hade bågarna behövt bytas hade vi delat på kostnaden eftersom båda klantat sej.. Jag genom att lägga brillorna på passagerarsätet och hon genom att sätta sej på dom..


Senare på kvällen bjöd mina snälla grannar in mej till sin uteplats, där dom bjöd på ett glas rödvin.. Och lite plock..


Lilla Kungsleden bjöd på mycket vackert:

 

Här i Skräbeån lärde min far sej att simma för ungefärligen 100 år sen..


 

Jag vore inte jag om jag inte fotograferar stiliga ekar..


 

Slutet för en bjässe.. Vacker även i sitt förfall..


 

Slutet på utfärden.. Svante tvekar att hoppa in i min bil.. Lite läskigt med nya "miljöer"..


























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards