brimikshallon

Alla inlägg den 11 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 11 maj 2018 07:51

     

Idag regnar det. Ett litet fint vårregn, som säkert kommer att göra gott på växtligheten..


Himmelsfärdsdan kom och gick.. Jag satt ute i solen och rensade uppfarten iförd baddräkt.. N å g o t  lite solbränd blev jag faktiskt..


I unga dagar låg jag på stranden och pressade timme efter timme.. Det var  f i n t  att vara solbränd, nämligen..


Såna tossigheter har jag inte lust med längre, men att rensa ogräs samtidigt som man låter bryna sej (lite grann) är att slå två flugor i en smäll..


 

Ramslöken har börjat blomma.. Det har blivit ganska mycket av den under dom sex år den har fått växa ifrred i hasselsnåret.. I år har jag kunnat dela med mej både av blad och lökar..


 

Tio små doftgladiolusar har kommit upp.. Om allt går som det ska kommer ytterligare fem att titta upp..


Jag minns en vers från min första läsebok i småskolan (så hette det på den tiden).. "Jag vill opp, sa rabarberknopp"..


Jag inbillar mej, att det var Elsa Beskow som illustrerade både versen och hela boken..


Detta apropå doftgladiolusar i en loppisgryta..


Usch, det var inget trevligt minne som dök upp.. Jag tyckte skolan var hemsk.. Mobbad var jag och vettskrämd för fröken, som skrek och slogs.. Och satt och stickade strumpor under lektionstid..


Min lillasyster, som alltid varit resolutare än jag, blev helt enkelt "sjuk" när hon fick denna hemska fröken som vikarie ett par veckor.. Om jag minns rätt var hon inte ensam om att hastigt insjukna..


Igår åkte jag och U. till Hällevik och satt i solen och åt glass.. Inget dumt sätt att avsluta en himmelsfärd på.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards