brimikshallon

Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 12 maj 2018 08:17

     

 

Det här var en gång ämnat att bli en ligusterhäck.. Det blev inte så..


När uppfarterna är klara måste jag ta itu med häckeländet.. Detvillsäja jag ska försöka få bort lönnarna.. Det försöker jag varje år, men inte lyckas  d e t  inte..


Jag ska kanske vända på steken och ta bort ligustern och få en lönnhäck i stället..


Annars tycker jag nog, att trädgårn börjar arta sej.. Jag  h a r  iallafall en föreställning om hur jag vill att den ska se ut..


Himmelsfärden kom och gick.. Klämdagen likaså.. Nu är det helg igen och nästa vecka är det pingst.. Håhåjaja..


Jag börjar låta som farfar i Bullerbyn..


Det är så  t o m t  i huset.. Det är många jag mist, och när jag mister en kommer saknaden efter alla andra och skär mej i hjärtat..


Det är i dagarna fyra år sen min lillasyster gick bort.. Gammal och förbrukad.. D e t  är nog det svåraste att ta in.. 

Min lillasyster som var så sportig, snabb och oförvägen..


Min man dog redan 1985.. Alldeles för tidigt..

 

Sista kortet på lilla Hallon.. 


Det känns också sorgligt att veta att jag aldrig mer kommer att skaffa hund.. Eller katt för den delen..


Jag får trösta mej med trädgårn och dom djur som lever där.. Igelkottarna tillexempel och fåglar och ekorrar.. För att inte tala om  m ö r d a r s n i g l a r n a.. (Det där sista var ett försök till skämt)..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards