brimikshallon

Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 13 maj 2018 07:47

     

Tänk att det fanns en tid när jag fullständigt  i g n o r e r a d e  min trädgård.. Följaktligen växte den igen.. Blev vildmark.. Nästan ogenomtränglig och ett paradis för igelkottar.. Och Gu´ vet vad för mera vilda djur..


Och så tröttnade jag på urskogen och tog hit en man med gtävskopa.. Hela härligheten forslades till tippen och nu satt jag i en ödemark..


Men så, en vacker dag, vaknade en helt ny och främmande känsla.. En trädgårdskärlekskänsla.. Och nu älskar jag täppan.. Tillåmed råslitet älskar jag.. 


För tre år sen köpte jag en stor gryta på loppis.. Jag vill minnas att jag gav 100 kronor för den..


Första sommaren gjorde jag en liten  d a m m  av den.. Inte med sprutvatten utan bara en stilla liten bytta..

 


Andra sommaren satte jag herrgårdsbegonia i grytan, men dom blåste sönder ganska omgående..

 

Dom var dock vackra nån vecka innan stormen kom och slet sönder dom..


 

Förra sommaren gjorde jag ett experiment med vattenväxter och  d e t  var förvisso ingen höjdare..


Nu i år har jag planterat 15 doftgladiolusknölar i grytan och alla har kommit upp..

 

Jag lär få stötta dom här små skotten vad det lider.. Blommorna ska bli vita och 40 centimeter höga.. Det ska bli spännande att följa dom.. Kommer stormen flyttar jag bara byttan till ett läställe.. Om jag tyar lyfta den förstås.. Annars får jag gräva ner plantorna i rabatten.. 


Go´ söndag till galaxen och alla dess bebyggare hur än dom ser ut.. Go´söndag..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards