brimikshallon

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 14 maj 2018 09:47

     

När jag gick i pension för ett antal år sen tänkte jag så här:-- Nu ska jag sova på morgnarna.. Aldrig mer ska jag behöva stappla upp i ottan för att 1. Rasta vovvar, 2. Äta frukost och 3. åka till jobbet..


Jo pytt.. Jag hade bara precis sagt ajöss till skolan och eleverna förrän jag fann att jag blivit  m o r r o n m ä n s k a.. 


Sen dess är jag uppe och skramlar tidigare än nånsin.. Suck..


Idag gick jag upp medan det fortfarande var svalt och tog bort lönnarna i häcken.. B o r t  går det inte att få dom, men jag  s t y m p a d e  dom så gott jag kunde.. 

 

Så här såg den ut när jag började, och så här ser den ut nu:

 

V a c k e r  är häcken förvisso inte, och på grannens sida finns lönnarna kvar.. Helst skulle jag vilja ta bort den helt..


I går kväll gick jag en sväng på tomten och hörde då ett märkligt  p r a s s l a n d e  i ena rabatten.. 


Det var en  i g e l k o t t.. Igelkottfamiljer har alltid bott hos mej, och jag blir lika glad varje gång jag ser nån av dom..


     Och så kom grannens lilla katt och sa go´morron, vilket hen alltid gör när jag är i arbetstagen..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards