brimikshallon

Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 16 maj 2018 07:21

     

"Ur led är tiden".. Bondsyrenerna blommar.. En hel månad för tidigt..

 

Nåt vidare smakar dom inte.. Lyckorna..


När jag var liten (nån gång förra årtusendet) letade man lyckor bland syrenerna.. Lycka är en liten missbildad blomma med fem kronblad i stället för fyra..


Hittade man en lycka skulle man  ö n s k a  sej nåt och äta upp blomman.. Och, som sagt, nåt vidare smakade dom inte..


Och inte uppfylldes önskningen heller..


Lite i taget håller trädgården på att bli klar och sen blir det till att börja om.. Inte mej emot.. Upprepning känns som trygghet..


Trädgårdsjobbet har inneburit helande för min sorgsna själ.. Visserligen saknar jag min lilla hund och hans lilla morsa 

alldeles förskräckligt, men det gör inte ont längre.. 


Solen skiner redan hett, och det artar sej till att bli en vacker dag.. Vacker och vacker.. Lite regn behövs och normala temperaturer.. Högsommarvärme i halva maj är inte normalt..


Strax efter att lilla Hallon slutat sitt lilla jordeliv försökte jag mej på att skriva normalprosa i bloggen, och fann snart, att det inte alls stämde med innehållet.. Alltså har jag återgått till talspråk.. Frågan är om jag kommer att skriva likadant om jag måste kommunicera med nån myndighet.. 


Jag kanske inte  k a n  skriva normalsvenska längre..


Jag vill minnas, att jag skrev i kåseriform till ett försäkringsbolag för ett antal år sen..


Den "skrivelse" jag sände till Karlshamns kommun när jag ansökte om pension var också raljant hållen..


Alldeles uppenbart godtog höga vederbörande den, för pension fick jag..


Nu ska som bekant pensionerna höjas.. För en del iallafall.. Jag undrar så om jag tillhör den delen..


Inte för att jag klagar.. Det är mitt "jävla ansvarsområde" att få pengarna att räcka.. Men det vore trevligt att få lite rassel så här inför sommaren..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards