brimikshallon

Alla inlägg den 17 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 17 maj 2018 07:53


Tänk, dom finns kvar efter alla dessa år:

Jag blir alldeles lycklig när jag träffar på en kotte i trädgårn.. Dom bor kvar här sen 70-talet, när dom första flyttade in..


Den här lille gynnaren bjöd jag på en brödskiva.. Hen hade ätit upp det mesta, konstaterade jag när jag gick ut i morse..


För nåra månader sen fick jag nåra duskar av den här plantan av Britta:

   

Visst är den vacker och troligen marktäckande.. Att den är  b l å  i kanten ser man inte om man inte tittar noga.. Eller fotograferar den..


Igår var det så stekhett att man inte gärna gick ut.. 


För en tid sen skickade jag alla mina veterinärräkningar till försäkringsbolaget if.. Igår kom pengarna på mitt konto, och det var betydligt mer än jag förväntat mej.. Bara dom inte har räknat fel.. Nåja, i så fall får jag väl betala tillbaks summan..


Nu ska jag berätta om den här skönheten:

 

För rätt många år sen, precis i början av mitt intresse för växtlighet, fick jag för mej, att jag skulle ha en vit äkta syren..


Sagt och gjort.. En liten buske inköptes och planterades där senare summerwind-rosorna fick plats..


Syrenen slokade och vantrivdes.. Jag bar spann efter spann med vatten och till slut verkade den att leva upp..


L e v d e  gjorde den, men  b l o m m a d e  gjorde den inte.. Efter ett par år tröttnade jag på den och grävde upp den.. Meningen var att jag skulle  s l ä n g a  den..


Men hur det var så  n ä n d e s  jag inte utan grävde ner den i närheten av hasselsnåret.. Och där stod den i ytterligare nåra år.. I fjol kom äntligen ett par blomklasar, och i år blommar den för fullt..


Tja, man får ha tålamod om man ska odla, eller, som jag brukar säja "vi bönner har det inte lätt"..


Det blir hett idag också.. Jag har faktiskt vattnat nu på morronen..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards