brimikshallon

Alla inlägg den 20 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 20 maj 2018 10:34


I höstas fick jag bland mycket annat tre ormbunkar av Britta.. Två av dom satte jag mot gatan och den tredje mot västväggen..


D ä r  har jag under årens lopp planterat ett och annat, och det mesta har avlidit..


Kollade tredje ormbunken i går, och den höll mycket riktigt på att dö.. 


Upp med plantan och i en spann vatten.. Och där får den stå tills i kväll.. Då ska jag hitta en  b r a  plats för den..

 

"Rabatten" mot västväggen ska jag lägga igen.. Detvillsäja  o m  nåt vill växa där ska det få göra det, men jag kommer inte att plantera där nåt mer..


På Stiby, i närheten av Hällevik, växer ett gammalt, gammalt äppelträd.. Fåglarna bygger bo i det och nu börjar det blomma.. 

 

Äpplena smakar apa, men trädet är alldeles underbart.. Jag har beundrat det i över 30 år.. Hoppas vi får ses flera år till..


Att vakna mitt i natten och inte kunna somna om är nåt jag inte unnar nån mänska..


Det var vad som hände mej i natt..


Klarvaken var jag fast klockan gick på två..


Då kom jag på nåt  b e g å v a t.. 


Jag blir alltid sömnig när jag är mätt.. Således satte jag igång en mindre  ä t o r g i e  i nattens mörker..


Tänk, det  h j ä l p t e..


Man får inte va´ dum..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards