brimikshallon

Alla inlägg den 24 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 24 maj 2018 13:01

     

Tillåt mej påminna om  j u l a f t o n.. Idag är det sju månader kvar..


Det är svårt att tänka sej, att det om sju månader är mörkt och kallt och kanske regnigt och blåsigt.. Jag säjer som min man brukade säja:--Jag säjer både fy och efternamnet, sa han och såg full i sjutton ut..


Inte en molntapp på himlen och stekhett ute.. Jag och Agneta och Svante gick ut redan vid halvåttasnåret.. Vi var en timme på Stiby.. 


Jag tänkte på lilla Hallon hela tiden.. Hade jag varit tio år yngre hade jag skaffat valp i sommar.. Men den delen av mitt liv är förbi..


Så är det ju faktiskt.. Livet är liksom indelat i  p e r i o d e r.. En tid att födas, en tid att växa, en tid att stagnera och en tid att dö.. Jag anser nog att jag har accepterat livets gång.. Hundars livscykel är kort, mämnskans betydligt längre.. Ekars är vidunderligt lång..


Accepterande betyder inte att man inte sörjer.. 


 

"Sic transit gloria mundi"  som lilla Hallon skulle ha sagt om den här bilden.. Och så går det med oss allihop..


"Om man inte har en jäkla tur",  som den lilla gossen sa apropå gloria mundi..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards