brimikshallon

Alla inlägg den 28 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 28 maj 2018 10:17

Det där regnet som vi skulle fått i lördags och igår, måste har tagit en helt annan rutt.. Här föll inte en droppe..


Eftersom mina rabatter blev ordentligt genomvattnade förra veckan, kan man kanske våga hoppas att plantorna överlever..


Plantor som  ö v e r l e v t  är dom här skönheterna:

 

För femtio år sen köpte jag en påse prästkragsfrön.. Hade jag inte gallrat ordentligt varje år hade hela Norje varit översvämmat.. Även vallmorna trivs hos mej.. Dom här båda tillsammans är så nära ogräs dom kan komma.. Utan att faktiskt vara det..


I lördags planterade jag en rosmarinbuske.. En  l i t e n  en.. Meningen är, att den ska växa till sej och bilda ett snår.. Nästan iallafall..

 


Redan vid niotiden gick Agneta, Svante och jag ut i skogen vid Stiby.. D ä r  är det torrt minsann.. Men i skuggan under berget har redan missommarblomstren börjat slå ut..


Jag har en begåvad affärsidé:


Man ser reportage från olika delar av vårt land, där  m y g g e n  håller på att ta kål på allt levande (höll jag på att säja).. 


Nu är det så, att här i Norje  f i n n s  inga mygg.. Tänk om  pampifikationerna kunde få för sej att marknadföra vår lilla by som det myggfria paradis det är.. Dessutom med rockvestival försett..


 Myggbitna stackare skulle ställa sej i kö för att få bo här.. Toge dom sen med sej sina verksamheter skulle det bli ett verkligt uppsving för kommunen..


Vassego, politikerna, detta goda råd kostar ingenting..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards