brimikshallon

Alla inlägg den 25 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 25 juni 2018 11:06

   

För nåra veckor sen köpte jag en påse tagetesfrön och strödde ut i en liten jordremsa mot garageinfarten..


Med lite gössel och vatten tog sej sådden ganska snart, och nu börjar den blomma:

 

Aldrig har jag sett en  v i n r ö d  tagetesblomma förr..


Jag kommer att glesa ut beståndet och plantera en del av det mot gatan.. 


--Dom här måste vi ta frön från, sa Agneta när hon såg den..


Jag kom precis in efter att ha klippt ner nepetabestånden.. Förhoppningsvis kommer det nya blommor om ett tag..


Efter att ha rotat runt bland nepetan luktar jag kattparfym.. Måste duscha innan jag går ut i byn.. Alla katter i grannskapet kommer annars att överfalla mej.. Dom  ä l s k a r  nepeta.. En del blir som  d r o g a d e  och rullar sej i det och tillåmed  ä t e r  det..


Det är närmare 40 grader på solsidan, och det blev följaktligen inte  s å  många knop gjorda..


U. och jag ska åka till Hörviken och äta torsk på Fiskerian lite senare i dag.. Agneta och jag har varit iväg och köpt biljetter till sommarens operaföreställning på Hanö..


Och så har vi köpt sommarkortet.. Här ska åkas framför allt båt i sommar.. Vår vackra skärgård ska genomfaras.. Kors och tvärs ska vi åka.. Det ser vi fram emot..























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards