brimikshallon

Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 26 juni 2018 09:30


Jag tycker om att ha  g r ö n a  växter inomhus.. Inbillar mej att dom är nyttiga för andningsluften.. Fotosyntes och det..


Fast.. Å andra sidan kommer det så mycket frisk luft in iallafall.. Speciellt när det är vinter.. Full storm och tio minus ute, d å  friskar det på inne också..


L i t e  stolt över mina fredskallor är jag onekligen.. Fotot är förstås uselt.. Ett och annat som inte bort komma med har  k o m m i t  med..


I vintras fick jag en väldigt vacker grön växt:

 

Den har funnit sej väl tillrätta och samsas gott med den övriga grönskan..


Utanför fönstret ser man min vinranka.. Den klippte jag ner duktigt i höstas, men den växer så det knakar.. Druvor blir det ockå i år, men dom flesta kommer att ligga på  t a k e t.. Tja..


Jag tänker dock försöka mej på att göra  v i n d o l m a r.. Nån dag när det regnar och jag har tråkigt i största allmänhet..


Igår vilade jag mej från  s t a v g å n g e n.. Det behövdes faktiskt, för idag gick det  m y c k e t  lättare..


























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards