brimikshallon

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Kerstin Frithiof - 4 juli 2018 06:54

     

Opera på Hanö har varit ett återkommande evenemang dom senaste nio åren..


I går sjöngs det igen i bygdegården.. Inte var det nån  s t o r  publik, som tagit sej ut till ön..


Det var ju  f o t b o l l,  och många valde att titta på matchen på öns restaurang.. 


Där hamnade Agneta och jag också.. Vi satt precis utanför dörren.. Jag med en liten påse chips och Agneta med en middag..


Vi följde matchen genom att lyssna på publikljuden inifrån lokalen.. Fast, det är klart.. Agneta kikade in i lokalen då och då.. Hon är nämligen intresserad..


Och så kom slutsignalen och jag for in med kameran i högsta hugg:

 

Inte så illa pinkat av en amatör.. Eller hur..


Efter slutsignalen satte alla båtarna igång med att hyllningstuta.. Festligt värre.. (Jag tror det ska finnas ett bättre ord för det dom gjorde än "tuta", men jag kan inte komma på det)..


 

En liten rolig skylt, som tydligen målats innan den satts upp.. Allt fick som synes inte plats..


 

Bara land och vatten.. Och så Hanö förstås.. Vilken skillnad på sjöresan i måndags, som gick inomskärs hela tiden..


Bilden togs på färden ut till Hanö.. Landremsan är LIsters huvud, och där har jag gått med hundar sen 70-talet..


Apropå hundar: Under kommande veckoslut ska jag ha hand om en liten skorpsmula eftersom hans mänska ska resa bort.. Det ska bli roligt att ha en hund i huset ett par dar..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards