brimikshallon

Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Kerstin Frithiof - 8 juli 2018 07:14


Har fått veta (tack, Diana) att min lilla trädgårdsskramla anses trycka bort negativ energi.. Inte så konstigt då, att jag mår väl när den spelar.. Dessutom har den fungerat alldeles utmärkt som fågelskrämma.. Jag tror jag ska skaffa en till.. En med lite annorlunda längd på stavarna.. Så den stämmer i en annan tonart.. LIksom..


Just nu håller kajorna på och äter i toppen på mina biggarråträd.. D e t  får dom innerligt gärna göra.. D o m  bären kan jag inte komma åt ändå..


Sen i fredags kväll bor lilla Skorpan hos mej, men idag ska han åka hem till sitt igen.. 

Han är en sån behaglig liten hund, och det har varit trevligt att ha honom ett par dar..


H u n d ä g a n d e t  är emellertid slut för min del.. Att ta hand om en jycke ett par dar är bara trevligt, men jag känner, att  t o t a l a n s v a r e t  för en ny familjemedlem numera övergår min förmåga..


Allt har sin tid.. Det står tillåmed i Bibeln..


--Störst  s o l c h a n s e r  har bla, bla, bla.. Jag blir  f o l k i l s k e n  när jag hör väderleksrapporten på TV..


När hela det här landet håller på att brinna upp i solhetta och torka, ska man inte önska sej solchanser.. R e g n  dito är vad som önskas.. Om vi inte ska behöva svälta i vinter..  


Om inte  s v ä l t a  så iallafall betala hutlösa priser för både bröd och kött.. Och grönsaker med..


Pilutta dej, vädeleksexpeditionen på TV.. Pilutta dej.. Igen..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards