brimikshallon

Alla inlägg den 16 juli 2018

Av Kerstin Frithiof - 16 juli 2018 07:38


I går svalkade vi oss ordentligt Agneta och jag.. Vi  t u r a d e  med Skärgårdstrafiken från Karlshamn till Ronnebyhamn..


Fyra och en halv timme i sol och blåst.. Det var nog det bästa sättet att tillbringa  d e n  dagen på.. Men ömma i baken blev vi.. Agneta troligen värst.. Jag för min del hoppade upp ibland och stod vid relingen och tittade på glittervattnet..


Det är redan stekhett och jag svettas tillåmed mellan  f i n g r a r n a.. Och klockan är inte åtta än..


 

Inte för att jag vet vad det här är för växt, men jag köpte den för flera år sen.. Den var betydligt större då.. I vintras började den dö ut.. Jag räddade en kvist (eller vad man ska kalla det) och satte i vatten.. D ä r  fick den stå länge och väl..


Till slut  t y c k t e  jag att jag såg nåra minimala  r o t a n l a g,  och planterade växten i jord.. Där fick den OCKSÅ stå länge och väl..


N u  har det kommit upp ett litet skott.. Halleluja.. Experimentet lyckades.. Men  t i d  tog det..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards