brimikshallon

Alla inlägg den 18 juli 2018

Av Kerstin Frithiof - 18 juli 2018 06:53


För en och en halv timme sedan vaknade jag av ett svagt susande utanför fönstret..


--Nämen.. Kan det verkligen vara..


Jo, minsann.. Det  v a r  ett fint sommarregn.. Som forfarande faller.. Halleluja..


H a r  man sommarkort ska det utnyttjas..

 

Med Kustbussen (Jag  v e t  inte om det är ett egennamn och stavas med versalt K.. Jag gör det iallafall eftersom bussen ifråga är ett under av komfort) till Avkroken..


Från stationen till Fisktorget.. Från Fisktorget (som definitivt ska stavas med stort F) till Vittus, från däck till övre däck.. Och där satt vi i tre timmar och lät oss

genomblåsas av riktigt ljumma vindar..


 

Visst är skär och öar vackra, men ingenting går upp mot öppna havet..


 

Inte vet jag om detta är Go´natt eller Go´morron.. Trevlig att titta på är den..


 

Jag tycker om att  s m y g f i l m a  folk.. Inte på ett otrevligt sätt förstås.. Jag tror inte det här paret hade  nåt emot att jag knäppte dom..


Tillbaka efter tre underbara timmar på havet återgång till centralen..


Agneta var hungrig och åt en smörgås.. Truten uppvaktade.. J a g  hade gärna gått och köpt hen en bulle, men hade säkerligen fått skämmas om jag gjort nåt sånt.. Som den fegling jag är lät jag bli..

 


Idag ska jag åka till Göteborg.. Jag har  a l d r i g  köpt biljett i automat, och ängslas för att göra det.. Agneta har lova köra mej till stationen och hjälpa mej köpa biljett.. Jag inser att hon är mera teknisk än jag.. Hon ängslas  inte alls för hur vi ska förfara, utan tror vi ska klara det.. 


Det kanske beror på att det inte är  h o n, som ska åka..




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards