brimikshallon

Alla inlägg den 22 juli 2018

Av Kerstin Frithiof - 22 juli 2018 08:03


Det är söndag morron, vindstilla och bakugnshett..


Lilla Skorpan, som kom i går, ligger utslagen under min stol.. Jag har öppnat upp för att det ska fläkta en aning (mer kan man inte förvänta sej) men det är så hett att jag knappt kan andas.. Än mindre röra mej..


Idag börjar min tjänstgöring i kyrkan.. Jag blir ensam detta år, men Agneta har lovat att hjälpa mej med blomsterplockning.. Inte för att det egentligen  f i n n s  nåra blommor, men fröställningar och torra gräs är vackert det med..


Jag skulle väldigt gärna vilja  slippa blomsterplockningen över huvud taget.. Jag tycker  i n t e  om att bryta av levande blommor och sätta dom i unket vatten, där dom sakta förtvinar och dör..


Alldeles i början på maj tryckte jag ner ett antal  k n ö l a r  i loppisgrytan:

 

Det dröjde inte många dar förrän det hade kommit upp små röda anlag..


 

Dom små anlagen har utvecklats till vackra, vita liljor.. (Tack var vatten och hönsgössel, förstås).. Dom här blommorna ska få leva sitt liv till slut utan att bli avbrutna och satta i vas..


I den  t o m m a  krukan tryckte jag ner fresieknölar, men  d o m  har inte kommit upp.. Ännu.. Iallafall..


Nu ska jag gå och ta en TREO.. Hettan och den stillastående luften har gett mej huvudvärk.. 


Snart brinner hela Norrland.. Brandmän och bilar och helikoptrar kommer från hela Europa för att hjäpa till med släckningsarbetet.. Jag kan inte föreställa mej en brand av det omfånget.. Vissa byar har tillåmed evakuerats.. Milde himmel..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards