brimikshallon

Alla inlägg den 26 juli 2018

Av Kerstin Frithiof - 26 juli 2018 08:08


Det här är inte roligt längre.. Jag menar hettan och torkan.. Inte roligt alls.. 


Just nu råder bevattningsförbud och  eldningsdito.. I mellersta delarna av Sverige brinner det på andra veckan.. I går försökte man tillåmed bekämpa en av bränderna genom att fälla  b o m b e r  på den.. (Det är väl den enda bombfällningen  d e n  besättningen har fått göra.. Och förhoppningsvis slipper den göra nåt liknande i fortsättningen)..


Jag har fått mycket beröm för den fina blomsterekorationen av kyrkan som  A g n e t a  har gjort.. Det vore mej fjärran att åt mej äran av nån annans arbete, så jag talar alltid om att det inte är jag som har arrangerat vaserna så fint..

 

Redan i vapenhuset möts besökarna av den här vackra uppsättningen.. Den arrangerade hon av sånt vi fick över..


 

Ljusen brinner för bortgågna släktingar och vänner..


Igår hade jag  t v å  gajdningar, och det var roligt.. I det ena sällskapet var det en äldre man, som fullständigt struntade i det  j a g  menar vara kyrkans sevärdheter.. H a n  intresserade sej bara för värmeelementen, som han ansåg vara fullständigt unika.. Tillåmed värdefulla.. Han höll tillåmed en liten föreläsning om dom..


En gnällparentes:

För två timmar sen duschade jag ordentligt och redan smakar jag  s a l t.. Jag slickade precis på min arm och det var som att stoppa ner tungan i saltkaret.. Jag kan inte undgå att erinra mej Lots hustru.. Fast.. Det är klart.. H o n  blev ju till salt rakt igenom.. Tja, vem vet..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards