brimikshallon

Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 1 augusti 2018 07:47


Natten som gick var den värsta tänkbara.. Närmare 30 grader ute, och jag fick  k r a m p  i ena benet.. Det ben, som faktiskt  ä r  ganska skadat..


Det händer ofta att jag krampar en aning på morgnarna, men i natt satte det igång med besked.. Miss i nassen..


På kvällen gjorde Agneta och jag en gungande färd till Hanö från Karlshamn.. Båten var knökfull (nåra gäster fick tillåmed avvisas) av mestadels  p a r  i övre medelåldern, som tydligen var ute på en minisemester.. 


Alla fick faktiskt plats på restaurangen (m a t  dessutom)  och alla voro glada..


Det uppstod en liten diskussion om hur  f å g l a r  vinklar sina ben.. Framåt eller bakåt.. Tala om värdelöst vetande..


I n g e n  hade emellertid helt rätt, men  j a g  var iallafall rätt nära.. (Jag kollade Vikipedia när jag kom hem)..


Jag har aldrig åkt med en  l i t e n  båt i ganska hög sjö i mörker förr.. D e t  var en annorlunda upplevelse..


Vi var inte inne i Karlshamn förrän närmare 23.. Fåglarna hade bombat Agnetas bil ganska ordentligt.. Jag undrar om det var björktrastar som varit framme.. (En sådan anföll lilla Hallon och mej förra sommaren.. Just i skymningen)..


Just nu är det ordentligt dimmigt ute och  b a r a  25 grader.. Jag vattnar min höstsyren som håller på att dö.. Lite, lite strilar jag på den..  Men den  b e h ö v e r  dricka..


Det är den förste augusti dag.. Hur kunde det gå så fort..


I morron kommer Skorpan och stannar till söndag.. Hoppas han ska finna sej väl till rätta..

 

Kortet tog jag förra månaden när han bodde hos mej.. Han är en tämligen förtjusande krabat, men han dricker dåligt.. Hoppas jag ska kunna lura i honom  l i t e  vatten iallafall..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards