brimikshallon

Alla inlägg den 5 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 5 augusti 2018 07:35


För en stund sen, när Skorpan och jag morronkissvandrade, kändes luften  n ä s t a n  sval.. Jag drog djupa andetag i den friska luften och han,  h a n,  drog lika djupa i onämnbarheter nere vid marken..


Var och en har sin smak.. Som fransmannen så vackert säjer.. (Jag  k a n  säja det på franska, men har glömt hur det stavas)..


Idag är det för övrigt dags att lilla hunden lämnar Norje och åker hem till Hällaryd..


Jag har funnit att Skorpan är en  k l y f t i g  liten hund.. Manipulativ som attan.. Men  j a g  genomskådar gossen.. 


Skönt att hjärncellen fortfarande fungerar så att jag inte låter mej luras av en liten hund..


 

För ungefär en vecka sen skvätte jag lite vatten på den här rosen för att försöka hålla den vid liv ett tag till..

Den svarade omedelbart med att sätta blom.. Otroligt.. 


Det har gått nåra dar sen jag upptäckte  m a g e n.. Usch..


Nu har den emellertid krympt en hel del och jag kan utan svårighet knäppa alla linningar jag har.. M e n  jag tänker fortsätta att äta magert.. Hela livet om så behövs.. Det kommer både magen och hjärnan att må bra av.. För att inte tala om  h j ä r t a t.. 









medelbart med att sätta blom..




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards