brimikshallon

Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 7 augusti 2018 06:57


Tänkte till häromdan när jag såg ett TV-program där obekanta personer kramade varandra som hälsning..


Visst har vi stela och blyga svenskar tagit till oss vanan att kramas i tid och otid.. Jag gör det också trots att jag har en ganska vid noli-me-tangere-zon..


Jag undrar varför det har blivit så.. Numera verkar ett handslag vara ovanligare än en kram.. 


Givetvis.. Seder och språk utvecklas och förändras över tid.. Jag undrar vad som kommer näst i hälsningsväg..


Agnetas och mitt kuskande runt i vårt vackra landskap och vår fina skärgård fortsätter.. Igår var vi i Ronneby och åkte på å och i hav.. 

 

Här sitter undertecknad och väntar på avgång.. Turen var mycket vacker.. Särskilt den delen som gick i ån..


 


Idag blir det en tur till Hanö och i morron Stenshamn..


Vi har kunnat göra dom här utflykterna tack vare sommarkortet, men nu håller tiden för kortet på att ta slut.. Fram till den femtonde kan vi åka, sen får vi betala fullt pris.. Men då har vi nog blivit mätta på allt kringkuskande.. Och förhoppningsvis har vädret blivit lite svalare också..


Det är mycket tack vare hettan som vi har gett oss ut på havet..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards