brimikshallon

Alla inlägg den 11 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 11 augusti 2018 08:06


Med pukor och trumpeter skulle sommarens båtfärder avslutas med en sen eftermiddagstur till Hanö med åtföljande pizza på restaurangen.. 


Det blåste.. Det blåste duktigt.. Feg som jag är försökte jag avstyra färden, men Agneta och tredje kvinnan G. röstade ner mej.. 


Vinden kom bakifrån, så  u t f ä r d e n  var behaglig.. Med  h e m f ä r d e n  var det lite annorlunda.. Nåja, man vänjer sej.. 


Hanö var märkligt  a v f o l k a t.. Alla semesterseglare var borta och restaurangpersonalen ägnade sej åt städning och fönstertvätt.. 


Pizza fick vi dock, och den var god..


Nu återstår fyra dagar på sommarkortet, och frågan är, om vi kommer att utnyttja dom dagarna.. Mycket beror på vädret..


På Hanö gjorde jag mej skyldig till en  k r i m i n e l l   h a n d l i n g..


Jag stal en stickling från dom otroligt vackra djupröda pelargoner, som pryder hamnen:

 

Här ser man tjuvgodset bredvid den namnlösa växten jag räddade livet på i vintras.. Hoppas, hoppas den tar sej..


Jag tordes inte berätta för som andra damerna, att jag knyckt ett skott.. Särskilt  e n  av dom skulle ha förebrått mej med den äran.. 


Sommaren har vänt, och är numera nästan normal.. Det har tillåmed regnat en skvätt i natt.. 


Apropå Hanö: Tidigt i maj månad tog jag ett kort på ön från ungefärligen Engelska källan.. Tänk vad tiden har gått:

 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards