brimikshallon

Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 17 augusti 2018 07:24


Inte ofta men dau å dau åker jag med tvenne goda vänner till Tingsryd, shoppar eventuellt och äter räksmörgåsar hos Börjes.. 


J a g  har för min del inte så mycket att shoppa för, så jag nöjer mej för det mesta med att gå och glo.. Och så äter jag en  l a x s m ö r g å s  istället för en räkdito..


Idag ska det bära iväg.. Det bir förhoppningsvis trevligt..


Sommaråkandet avslutades med färd till Tjärö i onsdags.. Och där föråt jag mej på deras lunchbuffé.. Klyftigare än så är jag inte..


Det är augusti och final på högsommaren.. Det brukar firas med att en del ynglingar sätter eld på  b i l a r.. Andras bilar.. Givetvis..


Så skedde i Göteborg härom natten.. Många var dom fordon entreprenörerna lyckades sätta eld på.. En hel parkeringsplats om jag fattat det hela rätt..


Nyttan med den här verksamheten kan ifrågasättas.. 


Min egen blygsamma höstverksamhet inskränker sej till att snygga till i trädgårn och läsa klassiker.. Om dom inte är för kusliga, förstås..


Var på bibblan och lånade Anna Karenina i går.. Att jag inte läst  d e n  tegelstenen får räknas som en brist i uppfostran.. Men  n u  ska bristen åtgärdas..

 


En höst köpte jag en handbok i sällskapstrolleri på loppis.. Kortlekar av ett visst slag köpte jag också.. Av  d e n  verksamheten blev intet.. Det var för  s v å r t..


Igår strök det en silvergrå katt på tomten.. Den var på pricken lik vår gamla Jocke.. Jag kisskissade på den förstås, men den bara glodde försmädligt på mej, hissade upp svansen och försvann bakom knuten.. Lika bra det..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards