brimikshallon

Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 18 augusti 2018 07:26


Nere på campingen i Boket växer detta vacka vildapelträd:

 

Vart man än ser dignar träden av  äpplen detta år.. 


Frågan är, om det bara går att ta hand om allt.. Fast.. D e t  är inte mitt bekymmer..


Det är trädgårdsdag i Sölvesborg idag och jag har tänkt mej att åka dit.. 


Det enda jag ska köpa är en alikeskrämma till, fast kanske med annan längd på stavarna än på den jag har.. För att få igång stämklang.. Förhoppningsvis.. 

 

Det kanske  s k ä r  sej och låter illa.. Tja, den olåten blir kanske  ä n n u  effektivare när det gäller att sätta skräck i kajorna..


Var med Agneta och G. i Tingsryd igår.. 


Hammarplast är ett trevligt ställe att komma till.. Där inhandlade jag en vattenkanna till trädgårn.. Tio liter med strilmunstycke för 29 kronor.. Det var ett bra köp.. 


Min gamla besticklåda, som har gjort tjänst i 50 år, har med tiden blivit nästan  h ä l s o v å d l i g  så hemsk ser den ut.. 


På Hammarplast köpte jag en ny för ungefär samma pris som vattenkannan..


Förutom vattenkanna och besticklåda köpte jag en glass.. Den smakade  c i t r o n  och var mycket god.. Lagom stor var den också.. 


Och så köpte jag ett par plagg för halva reapriset hos Börjes.. Nog får man säja, att jag gjorde lyckade inköp..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards