brimikshallon

Alla inlägg den 20 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 20 augusti 2018 08:10


Parkaralean (djävulens spatserkäpp) har tagit ordentligt med styrk denna sommar..

 

Man kan dock se, att den har både gröna och röda blad.. Plus rejäla blomställningar.. Den har nämligen den egenheten, att den både frodas, sätter blom och dör  s a m t i d i g t.. 


Jag fick den här plantan som en liten snutt för ganska många år sen.. Den har uppenbarligen mått bra där den stått, men hade nog kommit bättre till sin rätt i en rabatt med blommor  u t a n  vägg i bakgrunden..


Temperaturen har återgått till normal svalka.. Jag tror inte nån saknar hettan.. Damen, som för ett par månader sen sa, att  h o n  struntar fullständigt i om bönderna får nödslakta.. Bara  h o n får sol på sin semester, h o n  bör väl också fått nog av stekande sol och bakugnshetta vid det här laget..


Det är brist på behöriga lärare.. Stor brist.. Frågan är, om jag skulle anmäla mitt intresse.. Jag  h a r  ägnat saken en och annan tanke, och har kommit fram till, att jag inte har den minsta lust att sela på mej igen.. Inte ens för alla pengar i världen..


Jag tror nämligen, att moderna barn tillhör ett alldeles nytt släkte, som inte tidigare sett dagens ljus.. Det elektroniska släktet.. Som dessutom är väl medvetet om alla sina rättigheter.. Och inte kan stava till skyldigheter.. 


Och vars favorituttryck är "du  k r ä n k e r  mej".. Om lilla vederbörande får en tillsägelse..


Nä.. Jag har gjort mitt, och jag inbillar mej att jag gjorde ett hyfsat jobb.. Iallafall för det mesta.. 



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards