brimikshallon

Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 21 augusti 2018 07:29

Efter diverse klippande och krafsande lyckades jag frilägga och snygga till min förvildade kvittenbuske..


Det märkliga är, att ett och annat, som man välkomnar och gör sitt bästa för, kan utvecklas till rena "ogräset"..

Så har det gått med den här växten.. Just nu är den fin och ansad, och frukten är redan tingad, men under ytan snor och växer det..

(Nåra  m ä n s k l i g a  paralleller ska jag inte dra)..


Igår gjorde jag ett ordentligt pass i trädgårn, och idag har jag ont i hela kroppen.. Träningsvärk..


Sommaren fortsätter, men hettan är borta.. 


Jo.. Mitt årliga bildningsförsök:

Jag läser Anna Karenina med stor behållning, men vad jag inte förstår är varför författaren valt att göra just hennes berättelse till titelroman.. Dom  a n d r a  personerna är  m i n s t  lika intressanta.. Kanske intressantare.. 


Nu har jag inte hunnit ens till halva boken, men med mina moderna ögon sett är hennes otrohetshistoria ganska banal.. Skulle tro mera på hormoner än kärlek..Men man tänkte inte så för lite drygt 100 år sen.. Man visste väl inte ens vad hormoner var.. 


Idag hade hon väl skämts men gått vidare i livet.. Förhoppningsvis lite klokare och mera på sin vakt i fortsättningen..


Henns bror, däremot, fortsätter oförskräckt med sina fruntimmershistorier långt efter uppgörelsen med hustrun.. Och  h o n  väljer att inte se det uppenbara..


Idag hade  h a n  väl inte skämts utan stövlat på glatt och manligt..


Kära nån.. Jag låter som en riktig  f e m i n i s t,  vilket jag knappast kan anse mej vara.. 


Fortsättning följer..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards