brimikshallon

Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 27 augusti 2018 07:54


Vissa somrar har den här 50 år gamla klätterrosen varit angripen av mjöldagg och nära att förtvina.. Det var innan jag kom på, att växter behöver gössel och vatten.. 


Nu är den friskare och kraftigare än nånsin (Jag  h a r  smygvattnat den med lite kvillvatten då och då i sommar) och så har den tagit  s t ö d  av vippspirean..

 


Det har kommit lite regn och gräset har börjat grönska igen.. Jag skulle kanske lägga på lite gödning..


Det är måndag och veckan ligger alldeles ny och obrukad framför oss.. Det är min absoluta favoritdag..


Idag ska jag åka in till stan och köpa nån slags sänglampa.. Den jag har är totalt värdelös.. Det är skönt att ligga och läsa en stund innan sömnen infaller..


Apropå falla i sömn: D e t  har jag skämmigt lätt för under dagen.. Behöver bara sätta ner rumpan och öppna boken..


Har jag sen precis  ä t i t  hinner jag knappt sätta mej förrän jag somnar.. 


På kvällen är det värre.. Givetvis, eftersom jag har förbrukat min sömnkvot redan på eftermiddan..


Och så  v a k n a r  jag alldeles för tidigt på morronen..


En del gott folk  v ä n d e r  på dygnet.. Jag för min del hackar  s ö n d e r  det..


Men, vem  b r y r  sej.. Jag gör som jag vill.. Eller rättare: som jag måste.. Det är en av fördelarna med att vara pangsjonär..


Trevlig vecka..
































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards