brimikshallon

Alla inlägg den 9 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 9 september 2018 10:10


Idag väljer vi hur vi  t r o r  vi vill ha det dom närmaste åren..


Ja, detvillsäja  j a g  har redan röstat.. Efter mycket huvudbry la jag min röst på det parti som ligger  m i n a  värderingar närmast..


Jag har alltid röstat, men inte alltid på samma parti.. 


Det röda sjuttiotalet skrämde mej mer än någonting annat.. Jag kände så väl igen slagorden och oförsonligheten från mina tidiga år..


Samma rädsla tycks iallafall  m a s s m e d i a  ha för SD.. Jag vet mej inte ha hört Åkessons parti plädera för revolution.. Eller massans diktatur..


Nu finns det emellertid åtskilliga personer här i landet, som i likhet med dom gamla kommunisterna, predikar våld och mord.. 


Rödgänget nöjde sej faktiskt med att planera att låta kapitalets huven rulla.. 


Dom  h ä r  våldsverkarna drar sej inte för massmord på totala främlingar på öppen gata..


Jag måste erkänna, att tanken på en  s å d a n  revolution skrämmer mej oändligt mycket mer än dom rödas skrål för nåra tiotals år sen..


Om jag finge önska nåt inför den kommande fyraårsperioden vore det att var och en odlade sin kål och lät varandra vara ifred.. Så enkelt och så ogenomförbart..


Och att man hyllade den gyllne medelvägen.. Vilket redan Horatius pläderade för..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards