brimikshallon

Alla inlägg den 10 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 10 september 2018 06:48


Har börjat hösta.. Rabatten mot vägen, den som jag klippte så snyggt för ett par veckor sen, rensades från ogräs i går:

 


Jag undrar ofta hur det kan komma sej, att en i grunden så  l a t  person som jag, kan vara så pedantisk när jag  g ö r  nåt.. Trädgårdsjobbar tillexempel..


Inte vet jag, men det kanske finns en tanke nånstans om att om jag gör nåt ordentligt kanske det dröjer innan jag behöver ta i tu med det igen..


Eller också stör slarvigt utfört arbete mitt estetiska sinne.. Knappast.. Här finns mycket som  i n t e  stör det sinnet..


Möjligen  g r a n n a r n a s.. Brevlådan exempelvis.. 

 


Kära nån.. Vi är redan en tredjedel inne i september, och sommaren bara fortsätter.. Om inte detta är k l i m a t f ö r ä n d r i n g  så vet inte jag.. 


Nog tycker jag att det denna sommar också varit fråga om  k l i m a t f ö r s ä m r i n g..


Jag har läst nånstans, att  i s t i d e r n a  alltid börjat med extrem hetta och issmältning.. När så tillräckligt mycket is förångats bildas hemska moln så solen inte når planeten..


Och så börjar det regna och bli kallt.. Kallare och regnigare blir det, och till slut blir det så kallt att det lägger sej is..


Fast, det är klart, det går inte på  e n  säsong.. Det är knappast troligt att istiden börjar nästa månad.. Eller senast i november..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards