brimikshallon

Alla inlägg den 12 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 12 september 2018 07:42


I går kom  h ö s t e n.. Mitt på blanka förmiddan kom den.. Inte mej emot.. Hösten är trevlig..


Politik, däremot, är  i n t e  trevligt.. 


Ska det vara så svårt för partierna att fatta att man  m å s t e  ta med Sveriges tredje största parti i regeringen.. 


Säja vad man vill om SD, men svenska folket  h a r  dock röstat fram dom..


Var finns demokratin i den politiska sandlådan.. 


Vad jag kan minnas var det på sin tid aldig tal om att inte kommunisterna skulle vara med och bygga sandslott, och  d o m  om några var allt annat än demokratiska.. Å andra sidan var dom inte särskilt  s t o r a,  och utgjorde väl aldrig nån riktig  r i s k  för dom "demokratiska" partierna.. 


Näe,  j a g  begriper ingenting.. 


Allra minst begiper jag hur man ska (vem det än blir som regerar) kunna uppfylla alla  v a l l ö f t e n.. 


Hör ropen skalla "Allting åt alla".. 


"Don´t ask what your country can do för you, ask what you can do for your country" sa president Kennedy.. Jag tror det var i sitt installationstal han sa det..


Näe, låt oss odla vår kål i lugn och ro.. Fjärran från politiskt käbbel..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards