brimikshallon

Alla inlägg den 13 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 13 september 2018 07:35


Igår kom Tony Häckklippare och tog bort det mesta av vinrankan.. Spaljén också.. Den var fruktansvärt risig..

Inte bara  k n u t e n  frilades.. Det gjorde  m a r k i s e n  också.. Så nu kan jag veva ner den igen när solen steker..


Aldrig har rankan givit så mycket frukt som denna sommar.. Söta, goda, kärnfria druvor.. Det tog nåra år att komma därhän..


Igår var jag hos tandläkaren, och  d e t  var inte världens trevligaste.. 


Skulle dra ut en kindtand, men  d e t  var lättare sagt är gjort.. Efter nästan en timmes hårt arbete fick operationen läggas ner.. Kvar i käken är en liten rot, och den får jag åka till tandkirurgmottagningen i avkroken för att få bort..


Går nu ock väntar på remissvar.. Agneta har lovat följa med mej..


Nåja, jag ska inte klaga.. Bedövningen var effektiv och jag har massor med tänder kvar.. En lucka långt bak i munnen kommer inte att märkas.. Varken för flinets eller tuggandets skull..


Jag undrar i mitt stilla sinne vad det hela kommer att kosta..


Man läser ju i tidningarna om hur hutlösa priser tandvården tar..


Nåja, även om det kommer att bli knalt med maten ett tag framöver, gör det inte så mycket.. Jag  b e h ö v e r  minska lite i  o m f å n g..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards