brimikshallon

Alla inlägg den 19 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 19 september 2018 07:56


Igår fick lilla Skorpan följa med mej och Agneta till Nytorpet.. Där har vi för övrigt inte varit på hela sommaren..


Jo, lillkillen var med på Nytorpet.. Det var inga andra hundar i sikte, så jag lät honom gå lös.. 


Jag inbillar mej iallafall att han tyckte om koppelfriheten.. S o m  han nosade och kissade.. Sprätte och sprang så fort dom små benen bar honom..


En dryg timme var han i skogen.. 


Sen  v i l a d e  han sej hela dan:

 

Varför jag inte vågar låta honom vara lös när andra hundar är i sikte, beror på att vovven, precis som lilla Nellie, älskar  a c t i o n.. Alldeles förskräckligt mycket älskar han action..


Sålunda utmanade han Oden, stora, snälla keeshunden Oden, när vi kissvandrade i går morse.. Oden bara glodde.. H a n  trodde väl inte riktigt på vad han såg..


Katterna här i byn ser också tämligen förbluffade ut när lilla smulhunden talar om för dom vad han tänker göra med dom.. Bara mänskan släpper kopplet..


Alltså släpper mänskan  i n t e  kopplet när andra hundar är inom synhåll..


Det är fortfarande sommarvärme.. Vi har sovit för vidöppet fönster i två nätter lilla gästen och jag.. Det ska bli sommar i dag också.. Iallafall enligt SMHI..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards