brimikshallon

Alla inlägg den 23 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 23 september 2018 09:09


Grannar från förr i min soffa:

     

Så här gick det med grannbarnen.. Märkligt nog känns det inte alls länge sen.. 


J a g  var väl den udda fågeln i det här redet.. U. och min syster var tajta och ville inte ha mej med.. R. var lite för gammal och hade ungdomliga intressen.. Hans  s y s t e r  däremot var alldeles för liten och fick inte vara med.. Hon heller..


Och så gick tiden.. Vi tre hade iallafall en trevlig eftermiddag hemma hos mej.. R. minns så mycket från förr och kan verkligen redogöra hur allt var.. Synd att jag inte hade en bandspelare.. Jag får försöka minnas det ändå..


Skorpan, den lille fjanten, blev  ö v e r l y c k l i g  när R. kom.. Fjäskade och hoppade.. Jag undrar vad  h a n  har som inte jag har..


I natt har det bitvis varit busväder.. Blåsigt och kallt.. Luften var helt krispig när Skorpan och jag kissvandrade i morse..


Idag är det  h ö s t d a g j ä m n i n g,  och från och med nu blir natten längre än dagen.. Jag hoppas verkligen, att man bestämmer sej för att permanenta sommartiden.. Det finns förslag om det nämligen.. I hela Europa..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards