brimikshallon

Alla inlägg den 27 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 27 september 2018 08:42


Jag har insett ett dystert fenomen:


Jag är inte det minsta begåvad.. Iallafall har jag  i n g e n  som helst  a n a l y t i s k  förmåga.. 


Hur har jag kommit fram till detta sorgliga resultat..


Jo, genom att försöka mej på att spela "wordfeud" med ett par goda vänner.. Gissa vem som får SMÖRJ.. Riktigt  himmelskt med smörj..


Visst försöker jag hitta förklaringar till att jag inte hänger med.. M e n, den enda sanna förklaringen är, att jag inte är tillräckligt begåvad..


Ändå tycker jag att det är  r o l i g t  att spela.. Och så tror jag att jag ska kunna lära mej att klura och planera och förutse motspelarens drag.. Och att inte ge henne nåra gratischanser.. 


Jo då.. Allt detta fattar jag, men när jag kommer på ett ord störtar jag mej över spelplanen och knappar in det.. 


Lycklig som en hundvalp.. 


Obegåvad.. Som sagt..


Igår morse fotade jag lilla Skorpan liggande på köksgolvet.. Och råkade få med en strålande sol på bilden.. Helt omedvetet.. Bristande begåvning igen..


Nåväl.. Jag satte in bilden på listergruppen och har fått beröm för himlafenomenet..

   

I själva verket beror strålandet förmodligen på att köksfönstret är  o t v ä t t a t.. Precis som vackra röda solnedgångar beror på föroreningar i luften.. Jahapp.. Så var det med det..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards