brimikshallon

Alla inlägg den 1 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 1 januari 2019 00:30


Det nya året är redan 32 munuter gammalt.. God Fortsättning..


Jag sitter och väntar på att det ska smälla färdigt ute så jag kan gå till sängs..


Det har varit ett intensivt fyrverkeri här i Norje.. Det är första gången på mycket länge som jag inte haft en rädd hund och ta hand om under smällandet..


Jag tänker såhär:

Hade jag gott om pengar, vilket jag inte har och inte kommer att få heller, skulle jag iallafall inte elda upp dom på fyrverkerier.. 


Vad jag  v e r k l i g e n  skulle  g ö r a   med dom vet jag inte.. Jo, byta fönster.. D e t  skulle jag göra.. Fick jag sen nåra över vet jag inte alls vad jag skulle hitta på.. 


Jag kanske utvecklades till en snåljåp och sydde in dom i madrassen.. Eller till en ansvarslös toka och köpte kola för rubbet..


E l d a  upp dom skulle jag iallafall inte göra..


Det är  e f t e r s m ä l l a n d e t  som irriterar mej.. Jag kan inte gå till sängs och somna för att väckas upp av en dunderknall.. 


Nu ska jag leta upp det allra första fotot jag tog med digitalkameran för snart fyra år sen:

 

Mossa och granskog på Nytorpet.. Inte så illa..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards