brimikshallon

Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 2 januari 2019 09:03


Hade det funnits en annandag nyår hade det varit idag.. Blåsten har avtagit något, himlen är klar och solen lyser..


Det behövs att solen skiner:

 

Nån gång i höstas köpte jag en ny badrumsvåg.. "Säj ajöss till batterier".. D e t  lär ju jättebra..


Kruxet är bara, att den laddar med solljus, och  d e t  är bristvara så här års.. Följaktligen.. Tja.. Nån gång fram i  månadsskiftet  m a r s -- a p r i l  kan jag förhoppningsvis börja väga mej igen..


Idag har jag levat efter sundhetsprincipen "ingenting av det mesta och godaste" en hel vecka..


Foten  ä r  bättre, men det kommer att dröja innan den är frisk.. Jag tänker knega på ytterligare nåra veckor på egen hand..


Cortisonsprutor, som väl anses  kurera det mesta, vill jag i det längsta undvika..


Idag känner jag mej frestad att göra ett djupt ingrepp i plånboken och åka och handla dom där varma och sköna inneskorna jag skrev om redan  f ö r e  jul.. "I´m worth it" som det stod i skönhetsmedelsannonserna (De´ ni.. Smaka på det ordet) för nåra år sen.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards