brimikshallon

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 januari 2019 11:42


Det är märkligt hur många det är, som förklarar att dom  i n t e  är som alla andra..


Tänk, jag tror att det är precis tvärtom.. Dom allra flesta av oss är som "alla andra".. Och  d e t  är väl i grunden ganska trösterikt..


E n  enda mänska har jag träffat, som var absolut unik, men  d e t  hade han ingen aning om.. 


Jag  v e t,  att han skulle förargat sej om nån hade dristat sej att påtala hans originalitet.. Den var honom främmande..


Dessutom var han  oerhört kreativ och blixtrande intelligent.. Och  t o t a l t  bortkommen..


Vem var då detta fenomen, som  a b s o l u t  inte var som nån annan..


Min man.. Han var 12 år äldre än jag och i mycket min mentor, utan av göra nån affär av  d e t.. Jag tror inte ens han var medveten om det..


Vi var gifta i 23 år.. Sedan dog han.. I bilen på väg till akuten..


Det är 33 år sedan och jag minns honom med förundran och  b e-undran.. Och tacksamhet..

 







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards