brimikshallon

Alla inlägg den 5 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 januari 2019 11:12


Kastade ett getöga ut genom fönstret och upptäckte att  g r ä s e t  v ä x e r..

 

Grönt och grannt och alldeles säkert växande i högönsklig välmåga.. 


Skjuta gräsklippare i januari är väl ändå för mycket.. Jag  gör det bara  i n t e,  och så var det bra med det..


Och så kom nästa förfärande tanke:

Det har varit sol i flera dar nu.. Tänk om naturen samlar ihop sej till en likadan het och torr sommar som förra året..


Då blir det  m i s s v ä x t  och risk för  h u n g e r s n ö d..


Låt oss hoppas, att det börjar regna snart.. Och att det håller på i flera veckor.. 


Men  n å n  gång ska det förstås sluta.. Annars flyter vi bort.. Särskilt vi, som bor nära stranden..


Det är märkligt.. B ö r j a r  man bara tänka på hemskheter poppar det bara upp mer och mer..


Igår tog jag ett viktigt beslut..


Det är så här: Jag har hela förra året gnetat och sparat och fått ihop en liten slant.. D e n  hade jag tänkt att använda till att byta fönster i stugan..


Igår kom jag på att det ska jag inte alls.. 


Jag ska använda vartenda korvöre till att ha trevligt för.. Resa tillexempel.. Om  d e t  skulle falla mej in. 


Ja, jäklar i det snuset.. Leva loppan på gamla dar.. Vilken  s u p e r b  idé..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards