brimikshallon

Alla inlägg den 10 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 10 januari 2019 09:30


Puh och halleluja, fröjd och glädje..


I natt har jag  s o v i t  utan anfall av hemska plågor i foten.. Plågorna är borta, men foten känns fortfarande liksom sovande..


Nu är jag inte så naiv, att jag inbillar mej, att jag är fullt  f r i s k.. Det gäller nog att sköta sej i all framtid.. Men det gör jag med glädje..


Solen skiner och det har varit frost i natt.. Månne vintern är på väg.. Gärna för mej.. Hur hemsk den än kommer att bli, kan den inte mäta sej med att ha gikt.. D e t  var det hittills hemskaste..


Jag har samlat på mej en massa gamla tidningar, glas och plåtburkar, som jag ska åka till tippen med i dag eller i morron..


Nåra  t i d n i n g a r  kommer jag inte att samla på mej i fortsättnigen eftersom jag har sagt upp både  BLT och Allers.. Den förstnämnda för jag tyckte den  f ö r s u m m a d e  resten av Blekinge till förmån för Avkroken.. 

Den sistnämnda för att jag inte gillade den nya korsordskonstruktören..


Jag märker, att många av invånarna här i Norje redan har plockat bort julpyntet i trädgårdar och fönster.. Andra låter det vara kvar fram till i mars..


På söndag monterar jag ner stjärnan och packar in ljusstakarna.. Tjugondag Knut är en bra dag att göra rent efter julen, som då blivit gammal och trött.. Nåra  t o m t a r  eller annat julpynt har jag inte.. Har aldrig haft.. 


Jo, en julahäst av trä, med plats för en tio-tolv ljus,hade vi, min man och jag, men den tog eld redan för 40 år sen, och sen dess har vi (jag) varit sparsam med pynt..


Jag ska försöka hitta en bild.. Antingen en  f i n  bild.. Eller en  u s e l.. Döm själv..

 

Sommarens sista  l ö v..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards